Klasa Segment
Klasa opisująca odcinek. Dziedziczy po Figure
. Klasa korzysta z dodatkowej funkcji distance
.
Konstruktor
0, 1, 2 albo 4 argumenty.
var Segment = new Segment()
. Tworzy odcinek zerowy o współrzędnych P1(0.0, 0.0) oraz P2(0.0, 0.0).
var Segment = new Segment(new Array(new Point(x1,y1), new Point(x2,y2)))
. Przyjmuje tablicę zawierającą dwa punkty Point. Tworzy odcinek między tymi punktami.
var Segment = new Segment(new Point(x1,y1), new Point(x2,y2)
). Przyjmuje dwa punkty Point. Tworzy odcinek między tymi punktami.
var Segment = new Segment(x1, y1, x2, y2)
. Przyjmuje cztery wspołrzędne dwóch punktów. Tworzy dwa punkty Point
i odcinek między tymi punktami.
Właściwości
Właściwość | Opis | Wartość lub klasa obiektu | Wartość domyślna |
---|---|---|---|
points |
tablica zawierająca dwa punkty Point tworzące ten odcinek | Array | [] |
Funkcje
Typ zwracany | Nazwa | Opis | Przykład |
---|---|---|---|
liczba rzeczywista | length() |
Oblicza długość tego odcinka. | Rysowanie odcinka |
Segment |
deepclone() |
Tworzy głęboką kopię tego odcinka. | |
Point |
barycenter() |
Zwraca punkt Point będący środkiem (ciężkości) odcinka. | |
void |
draw(context) |
Odrysowuje ten odcinek na kontekście context podanym jako argument. |
Listing
var Segment = function() { this.points = []; var len = arguments.length; if (len == 0) { this.points[0] = new Point(0.0, 0.0); this.points[1] = new Point(0.0, 0.0); } else if (len == 1) { for (var i = 0; i < 2; i++) { this.points[i] = new Point(arguments[0][i].x, arguments[0][i].y); } } else if (len == 2) { this.points[0] = new Point(arguments[0].x, arguments[0].y); this.points[1] = new Point(arguments[1].x, arguments[1].y); } else if (len == 4) { this.points[0] = new Point(arguments[0], arguments[1]); this.points[1] = new Point(arguments[2], arguments[3]); } }; Segment.prototype = new Figure(); Segment.prototype.length = function() { return distance(this.points[0], this.points[1]); } Segment.prototype.deepclone = function() { var figure = new Segment(); figure.globalAlpha = this.globalAplpha; figure.globalCompositeOperation = this.globalCompositeOperation; figure.strokeStyle = this.strokeStyle; figure.fillStyle = this.fillStyle; figure.shadowOffsetX = this.shadowOffsetX; figure.shadowOffsetY = this.shadowOffsetY; figure.shadowBlur = this.shadowBlur; figure.shadowColor = this.shadowColor; figure.lineWidth = this.lineWidth; figure.lineCap = this.lineCap; figure.lineJoin = this.lineJoin; figure.miterLimit = this.miterLimit; figure.lineDashOffset = this.lineDashOffset; figure.lineDashSegments = []; for(var i=0; i<this.lineDashSegments.length;i++){ figure.lineDashSegments[i] = this.lineDashSegments[i]; } figure.fill = this.fill; figure.stroke = this.stroke; figure.points = []; for (var i = 0; i < this.points.length; i++) { figure.points[i] = new Point(this.points[i].x, this.points[i].y); } return figure; }; Segment.prototype.barycenter = function() { var x = (this.points[0].x + this.points[1].x) / 2.0; var y = (this.points[0].y + this.points[1].y) / 2.0; return new Point(x, y); }; Segment.prototype.draw = function(context) { context.save(); context.beginPath(); this.setProps(context); context.moveTo(this.points[0].x, this.points[0].y); context.lineTo(this.points[1].x, this.points[1].y); if (this.stroke == true) { context.stroke(); } context.restore(); }; function distance(pointA, pointB) { var a = pointB.x - pointA.x var b = pointB.y - pointA.y; return Math.sqrt(a * a + b * b); };