Obrót wokół dowolnego punktu
Użyty został skrypt transform.js.
Mamy figurę, którą chcemy obrócić wokół punktu (100,30) o 30°
Listing
var cv = document.getElementById("canvas1"); var ctx = cv.getContext("2d"); var leftX = 220; var topY = 40; var width = 75; var height = 50; var cornerRadius = 15; ctx.beginPath(); ctx.arc(100, 30, 5, 2 * Math.PI, 0, false); ctx.strokeStyle = "black"; ctx.stroke(); ctx.fillStyle = "green"; ctx.fill(); drawRectangle(ctx);
Jeżeli chcemy obrócić figurę względem punktu, który nie jest (0,0) należy:
wykonać translację do punktu (0,0)
Listing
var cv = document.getElementById("canvas2"); var ctx = cv.getContext("2d"); var leftX = 220; var topY = 40; var width = 75; var height = 50; var cornerRadius = 15; ctx.save(); ctx.beginPath(); ctx.translate(-100, -30); ctx.arc(100, 30, 5, 2 * Math.PI, 0, false); ctx.strokeStyle = "black"; ctx.stroke(); ctx.fillStyle = "green"; ctx.fill(); ctx.restore(); ctx.translate(-100, -30); drawRectangle(ctx);
obrócić figurę o podany kąt
Zwróć uwagę, że w skrypcie transformacje są w odwrotnej kolejności (ze względu na to, że są to operacje na macierzach):
Listing
ctx.rotate(Math.PI/6); ctx.translate(-100,-30);
Listing
var cv = document.getElementById("canvas3"); var ctx = cv.getContext("2d"); var leftX = 220; var topY = 40; var width = 75; var height = 50; var cornerRadius = 15; ctx.save(); ctx.beginPath(); ctx.translate(-100, -30); ctx.arc(100, 30, 5, 2 * Math.PI, 0, false); ctx.strokeStyle = "black"; ctx.stroke(); ctx.fillStyle = "green"; ctx.fill(); ctx.restore(); ctx.rotate(Math.PI / 6); ctx.translate(-100, -30); drawRectangle(ctx);
przesunąć figurę z powrotem (translacja zwrotna)
Zwróć uwagę, że w skrypcie transformacje są w odwrotnej kolejności (ze względu na to, że są to operacje na macierzach):
ctx.translate(100,30); ctx.rotate(Math.PI/6); ctx.translate(-100,-30);
Listing
var cv = document.getElementById("canvas4"); var ctx = cv.getContext("2d"); var leftX = 220; var topY = 40; var width = 75; var height = 50; var cornerRadius = 15; ctx.save(); ctx.beginPath(); ctx.arc(100, 30, 5, 2 * Math.PI, 0, false); ctx.strokeStyle = "black"; ctx.stroke(); ctx.fillStyle = "green"; ctx.fill(); ctx.restore(); ctx.translate(100, 30); ctx.rotate(Math.PI / 6); ctx.translate(-100, -30); drawRectangle(ctx);