Łuk koła i wycinek koła (1)
Łuk rysujemy używając polecenia arc(x0, y0, r, αs, αe, counterClockwise)
gdzie:
x0 i y0 oznaczają współrzędne środka koła, którego łuk lub wycinek rysujemy
r – to promień koła, którego łuk lub wycinek rysujemy.
αs – to kąt początkowy łuku
αe – to kąt końcowy łuku
counterClockwise
– kierunek rysowania. Są dwie możliwości:
true
– gdy kierunek rysowania jest przeciwny do ruchu wskazówek zegarafalse
– gdy kierunek rysowania jest zgodny z ruchem wskazówek zegara
Listing
var cv = document.getElementById("canvas"); var ctx = cv.getContext("2d"); ctx.beginPath(); var x = 100; var y = 75; var radius = 50; var startAngle = 1.5*Math.PI; var endAngle = 0; var counterClockwise = false; ctx.arc(x, y, radius, startAngle, endAngle, counterClockwise); ctx.lineWidth = 5; ctx.strokeStyle = "black"; ctx.stroke(); //- ctx.beginPath(); var x = 100; var y = 150; var radius = 50; var startAngle = 1.5*Math.PI; var endAngle = 0; var counterClockwise = false; ctx.arc(x, y, radius, startAngle, endAngle, counterClockwise); ctx.lineTo(x,y); ctx.closePath(); ctx.fillStyle = "#00aaff"; ctx.fill(); //- ctx.beginPath(); var x = 100; var y = 250; var radius = 50; var startAngle = 1.5*Math.PI; var endAngle = 0; var counterClockwise = false; ctx.arc(x, y, radius, startAngle, endAngle, counterClockwise); ctx.lineWidth = 5; ctx.strokeStyle = "black"; ctx.stroke(); ctx.lineTo(x,y); ctx.closePath(); ctx.fillStyle = "#00aaff"; ctx.fill(); //- ctx.beginPath(); var x = 200; var y = 150; var radius = 50; var startAngle = 1.5*Math.PI; var endAngle = 0; var counterClockwise = false; ctx.arc(x, y, radius, startAngle, endAngle, counterClockwise); ctx.closePath(); ctx.fillStyle = "#00aaff"; ctx.fill();