
Łuk koła i wycinek koła (1)
Łuk rysujemy używając polecenia arc(x0, y0, r, αs, αe, counterClockwise)
gdzie:
x0 i y0 oznaczają współrzędne środka koła, którego łuk lub wycinek rysujemy
r – to promień koła, którego łuk lub wycinek rysujemy.
αs – to kąt początkowy łuku
αe – to kąt końcowy łuku
counterClockwise – kierunek rysowania. Są dwie możliwości:
true– gdy kierunek rysowania jest przeciwny do ruchu wskazówek zegarafalse– gdy kierunek rysowania jest zgodny z ruchem wskazówek zegara
Listing
var cv = document.getElementById("canvas");
var ctx = cv.getContext("2d");
ctx.beginPath();
var x = 100;
var y = 75;
var radius = 50;
var startAngle = 1.5*Math.PI;
var endAngle = 0;
var counterClockwise = false;
ctx.arc(x, y, radius, startAngle, endAngle, counterClockwise);
ctx.lineWidth = 5;
ctx.strokeStyle = "black";
ctx.stroke();
//-
ctx.beginPath();
var x = 100;
var y = 150;
var radius = 50;
var startAngle = 1.5*Math.PI;
var endAngle = 0;
var counterClockwise = false;
ctx.arc(x, y, radius, startAngle, endAngle, counterClockwise);
ctx.lineTo(x,y);
ctx.closePath();
ctx.fillStyle = "#00aaff";
ctx.fill();
//-
ctx.beginPath();
var x = 100;
var y = 250;
var radius = 50;
var startAngle = 1.5*Math.PI;
var endAngle = 0;
var counterClockwise = false;
ctx.arc(x, y, radius, startAngle, endAngle, counterClockwise);
ctx.lineWidth = 5;
ctx.strokeStyle = "black";
ctx.stroke();
ctx.lineTo(x,y);
ctx.closePath();
ctx.fillStyle = "#00aaff";
ctx.fill();
//-
ctx.beginPath();
var x = 200;
var y = 150;
var radius = 50;
var startAngle = 1.5*Math.PI;
var endAngle = 0;
var counterClockwise = false;
ctx.arc(x, y, radius, startAngle, endAngle, counterClockwise);
ctx.closePath();
ctx.fillStyle = "#00aaff";
ctx.fill();
