Apache Derby: funkcja RANDOM
Opis
Zwraca liczę losową typu DOUBLE
, która jest dodatnia, większa lub równa 0 i mniejsza od 1.
Składnia
RANDOM()
Przykład
Przykład w klasie R074_RANDOM:
package aderby.functions.math.general; import aderby.DerbyUtil; import java.io.*; import java.sql.*; public class R074_RANDOM { private static final String baza = "C:/Przyklady/r074_random"; private static final String skrypt = "aderby/src/resources/sqls/mathdata.sql"; private static final String selectsql = "SELECT RANDOM() FROM mathdata"; public static void main(String[] args) { DerbyUtil.startDerbyEngine(DerbyUtil.embdriver); Connection con = DerbyUtil.connectEmbeddedDB(baza, ";create=true"); DerbyUtil.jdbcRunScript(skrypt, con); Statement stat = null; ResultSet rs = null; try { stat = con.createStatement(); rs = stat.executeQuery(selectsql); while (rs.next()) { System.out.println(rs.getDouble(1)); } } catch (SQLException e) { e.printStackTrace(); } DerbyUtil.close(stat); DerbyUtil.close(con); DerbyUtil.close(rs); DerbyUtil.shutdownEmbeddedDB(baza); DerbyUtil.shutdownDerbyEngine(); DerbyUtil.dropDatabase(new File(baza)); } }
Plik mathdata.sql
Treść pliku mathdata.sql
Wynik
0.8295882184829003 0.7623622147948516 0.751987112679409 0.4682367953304506 0.6980540990873619 0.5033823791165924 0.39850659242484987 0.6457287233834687 0.9414641804349013 0.3486880308124962 0.8670262694446629 0.12453320001751156 0.9390340024119648 0.4675234137191694 0.9363761509830081 0.20559348263081823 0.6613355941925622
Pliki do ściągnięcia
Aktualny (tworzony narastająco) plik module-info.java
Aktualny (tworzony narastająco) plik DerbyUtil.java
Pliki tworzone narastająco zastępują poprzednie pliki o tej samej nazwie i działają dla wszystkich wcześniej opublikowanych przykładów we wszystkich wpisach w projekcie. W przypadku pliku module-info.java
może być potrzebne skreślenie niepotrzebnych wpisów.