Klasa Rectangle
Klasa opisująca prostokąt. Dziedziczy po Figure
.
Konstruktor
0, 1, 3 albo 4 argumenty.
var rectangle = new Rectangle()
. Tworzy prostokąt zerowy o współrzędnych P1(0.0, 0.0), P2(0.0, 0.0), P3(0.0, 0.0) oraz P4(0.0, 0.0).
var rectangle = new Rectangle(new Array(new Point(x1,y1), new Point(x2,y2), new Point(x3,y3), new Point(x4,y4)))
. Przyjmuje tablicę zawierającą cztery punkty Point
. Tworzy prostokąt na bazie tych punktów.
var rectangle = new Rectangle(new Point(x1,y1), width, height)
. Przyjmuje punkt Point
będący lewym górnym wierzchołkiem prostokąta oraz szerokość i wysokość prostokąta. Tworzy tablicę czterech punktów narożnikowych. Tworzy czworokąt o podanej wysokości i szerokości na bazie tych punktów.
var rectangle = new Rectangle(x1, y1, width, height)
. Przyjmuj dwie współrzędne punktu stanowiącego lewy, górny wierzchołek prostokąta oraz szerokość i wysokość prostokąta. Tworzy cztery punkty narożnikowe Point
i czworokąt na bazie tych punktów..
Właściwości
Właściwość | Opis | Wartość lub klasa obiektu | Wartość domyślna |
---|---|---|---|
points | tablica zawierająca cztery punkty Point tworzące ten prostokąt |
Array |
[] |
Funkcje
Typ zwracany | Nazwa | Opis | Przykład |
---|---|---|---|
boolean | isRectangle() |
Sprawdza czy cztery punkty tworzą prostokąt. | Rysowanie prostokąta |
liczba rzeczywista | area() |
Oblicza i zwraca pole powierzchni tego prostokąta. | |
liczba rzeczywista | perimeter() |
Oblicza i zwraca obwód tego prostokąta. | |
liczba rzeczywista | diagonal() |
Oblicza i zwraca długość przekątnej prostokąta. | |
Rectangle |
deepclone() |
Tworzy głęboką kopię tego prostokąta. | |
Point |
barycenter() |
Zwraca punkt Point będący środkiem (ciężkości)tego prostokąta. |
|
void |
draw(context) |
Odrysowuje ten prostokąt na kontekście context podanym jako argument. |
Listing
var Rectangle = function() { this.points = []; var len = arguments.length; if (len == 0) { this.points[0] = new Point(0.0, 0.0); this.points[1] = new Point(0.0, 0.0); this.points[2] = new Point(0.0, 0.0); this.points[3] = new Point(0.0, 0.0); } else if (len == 1) { for (var i = 0; i < 4; i++) { this.points[i] = new Point(arguments[0][i].x, arguments[0][i].y); } } else if (len == 3) { this.points[0] = new Point(arguments[0].x, arguments[0].y); this.points[1] = new Point(arguments[0].x + arguments[1], arguments[0].y); this.points[2] = new Point(arguments[0].x + arguments[1], arguments[0].y + arguments[2]); this.points[3] = new Point(arguments[0].x, arguments[0].y + arguments[2]); } else if (len == 4) { this.points[0] = new Point(arguments[0], arguments[1]); this.points[1] = new Point(arguments[0] + arguments[2], arguments[1]); this.points[2] = new Point(arguments[0] + arguments[2], arguments[1] + arguments[3]); this.points[3] = new Point(arguments[0], arguments[1] + arguments[3]); } }; Rectangle.prototype = new Figure(); Rectangle.prototype.isRectangle = function() { var d1 = roundToDecimal(distance(this.point[0], this.points[1]), 4); var d2 = roundToDecimal(distance(this.points[1], this.points[2]), 4); var d3 = roundToDecimal(distance(this.points[2], this.points[3]), 4); var d4 = roundToDecimal(distance(this.points[3], this.points[0]), 4); if (d1 == d3 && d2 == d4) { return true; } return false; }; Rectangle.prototype.area = function() { var a = distance(this.points[0], this.points[1]); var b = distance(this.points[1], this.points[2]); return a * b; }; Rectangle.prototype.deepclone = function() { var figure = new Rectangle(); figure.globalAlpha = this.globalAplpha; figure.globalCompositeOperation = this.globalCompositeOperation; figure.strokeStyle = this.strokeStyle; figure.fillStyle = this.fillStyle; figure.shadowOffsetX = this.shadowOffsetX; figure.shadowOffsetY = this.shadowOffsetY; figure.shadowBlur = this.shadowBlur; figure.shadowColor = this.shadowColor; figure.lineWidth = this.lineWidth; figure.lineCap = this.lineCap; figure.lineJoin = this.lineJoin; figure.miterLimit = this.miterLimit; figure.lineDashOffset = this.lineDashOffset; figure.lineDashSegments = []; for(var i=0; i<this.lineDashSegments.length;i++){ figure.lineDashSegments[i] = this.lineDashSegments[i]; } figure.fill = this.fill; figure.stroke = this.stroke; figure.points = []; for (var i = 0; i < this.points.length; i++) { figure.points[i] = new Point(this.points[i].x, this.points[i].y); } return figure; }; Rectangle.prototype.barycenter = function() { var x = (this.points[0].x + this.points[1].x) / 2.0; var y = (this.points[0].y + this.points[3].y) / 2.0; return new Point(x, y); }; Rectangle.prototype.perimeter = function(){ var a = distance(this.points[0], this.points[1]); var b = distance(this.points[1], this.points[2]); return 2*(a+b); }; Rectangle.prototype.diagonal = function(){ var a = distance(this.points[0], this.points[1]); var b = distance(this.points[1], this.points[2]); return Math.sqrt(a * a + b * b); }; Rectangle.prototype.draw = function(context) { context.save(); context.beginPath(); this.setProps(context); context.moveTo(this.points[0].x, this.points[0].y); context.lineTo(this.points[1].x, this.points[1].y); context.lineTo(this.points[2].x, this.points[2].y); context.lineTo(this.points[3].x, this.points[3].y); context.closePath(); if (this.stroke == true) { context.stroke(); } if (this.fill == true) { context.fill(); } context.restore(); };