
Iteracja po danych obrazu
Dane są w tablicy 1-wymiarowej. Każde 4 elementy tablicy dotyczą kolorów (r,g,b,a) jednego piksela.
Listing
window.onload = function() {
var cv = document.getElementById("canvas");
var ctx = cv.getContext("2d");
//położenie obrazka na canvas
var imageX = 10;
var imageY = 10;
//pobranie obrazka
var img = document.getElementById("aniolek");
//wymiary obrazka
var imageW = img.width;
var imageH = img.height;
//odrysowanie obrazka
ctx.drawImage(img, imageX, imageY);
//pobranie danych obrazka
var imageData = ctx.getImageData(imageX, imageY, imageW, imageH);
var data = imageData.data;
//iteracja po danych
var j = data.length;
for (var i = 0; i < j; i += 4) {
var red = data[i];
var green = data[i + 1];
var blue = data[i + 2];
var alpha = data[i + 3];
if (i == 0) {
//wyświetlanie danych pierwszego piksela
ctx.fillText("Dane pierwszego piksela: ", 340, 20);
ctx.fillText("red: " + red, 340, 40);
ctx.fillText("green: " + green, 340, 60);
ctx.fillText("blue: " + blue, 340, 80);
ctx.fillText("alpha: " + alpha, 340, 100);
}
}
};

