Wpis pomocniczy do wpisu Zaokrąglanie rogów prostokąta
Ilustracja arcTo()
Punkt 0 jest punktem końcowym ścieżki i punktem początkowym łuku o współrzędnych (x0, y0).
Punkt 1 jest punktem formującym łuk o współrzędnych (x1, y1).
Punkt 2 jest punktem końcowym łuku i punktem początkowym ścieżki o współrzędnych (x2, y2).
Punkt 3 jest promieniem łuku.
Radius nie może być ujemny.
Jeżeli punkty 0,1 i 2 nie pokrywają się oraz jeżeli wszystkie trzy punkty nie leżą na jednej linii to łuk tworzony przez metodę jest najkrótszym łukiem obwodu koła o promieniu 3, które ma:
- jeden punkt styczny z prostą zaczynającą się w punkcie 1 i przechodzącą przez punkt 0 biegnącą do nieskończoności
- drugi (inny) punkt styczny z prostą zaczynającą się w punkcie 1 i przechodzącą przez punkt 2 i biegnącą do nieskończoności
W metodzie arcTo() podajemy współrzędne punktu 1 i 2 oraz wartość 3.
Metoda jest dość trudna do stosowania. Dlatego stosuje się ją przede wszystkim do zaokrąglania brzegów prostokątów. W takim przypadku:
- odległość od 0 do 1 wynosi 3
- odległość od 1 do 2 wynosi 3
W przypadku innych łuków czy łączenia ścieżek znacznie łatwiej (a więc i lepiej) jest użyć metody arc. Oczywiście również w opisywanym przypadku można by użyć metody arc.