Klasa Segment

Klasa opisująca odcinek. Dziedziczy po Figure. Klasa korzysta z dodatkowej funkcji distance.

Konstruktor

0, 1, 2 albo 4 argumenty.

var Segment = new Segment(). Tworzy odcinek zerowy o współrzędnych P1(0.0, 0.0) oraz P2(0.0, 0.0).

var Segment = new Segment(new Array(new Point(x1,y1), new Point(x2,y2))). Przyjmuje tablicę zawierającą dwa punkty Point. Tworzy odcinek między tymi punktami.

var Segment = new Segment(new Point(x1,y1), new Point(x2,y2)). Przyjmuje dwa punkty Point. Tworzy odcinek między tymi punktami.

var Segment = new Segment(x1, y1, x2, y2). Przyjmuje cztery współrzędne dwóch punktów. Tworzy dwa punkty Point i odcinek między tymi punktami.

Właściwości

Właściwości
Właściwość Opis Wartość lub klasa obiektu Wartość
domyślna
points tablica zawierająca dwa punkty Point tworzące ten odcinek Array []

Funkcje

Funkcje
Typ zwracany Nazwa Opis Przykład
liczba rzeczywista length() Oblicza długość tego odcinka. Rysowanie
odcinka
Segment deepclone() Tworzy głęboką kopię tego odcinka.
Point barycenter() Zwraca punkt Point będący środkiem (ciężkości) odcinka.
void draw(context) Odrysowuje ten odcinek na kontekście context
podanym jako argument.

Listing

var Segment = function() {
	this.points = [];
	var len = arguments.length;
	if (len == 0) {
		this.points[0] = new Point(0.0, 0.0);
		this.points[1] = new Point(0.0, 0.0);
	} else if (len == 1) {
		for (var i = 0; i < 2; i++) {
			this.points[i] = new Point(arguments[0][i].x, arguments[0][i].y);
		}
	} else if (len == 2) {
		this.points[0] = new Point(arguments[0].x, arguments[0].y);
		this.points[1] = new Point(arguments[1].x, arguments[1].y);
	} else if (len == 4) {
		this.points[0] = new Point(arguments[0], arguments[1]);
		this.points[1] = new Point(arguments[2], arguments[3]);
	}
};
Segment.prototype = new Figure();
Segment.prototype.length = function() {
	return distance(this.points[0], this.points[1]);
}
Segment.prototype.deepclone = function() {
	var figure = new Segment();
	figure.globalAlpha = this.globalAplpha;
	figure.globalCompositeOperation = this.globalCompositeOperation;
	figure.strokeStyle = this.strokeStyle;
	figure.fillStyle = this.fillStyle;
	figure.shadowOffsetX = this.shadowOffsetX;
	figure.shadowOffsetY = this.shadowOffsetY;
	figure.shadowBlur = this.shadowBlur;
	figure.shadowColor = this.shadowColor;
	figure.lineWidth = this.lineWidth;
	figure.lineCap = this.lineCap;
	figure.lineJoin = this.lineJoin;
	figure.miterLimit = this.miterLimit;
	figure.lineDashOffset = this.lineDashOffset;
	figure.lineDashSegments = [];
	for(var i=0; i<this.lineDashSegments.length;i++){
		figure.lineDashSegments[i] = this.lineDashSegments[i];
	}
	figure.fill = this.fill;
	figure.stroke = this.stroke;
	figure.points = [];
	for (var i = 0; i < this.points.length; i++) {
		figure.points[i] = new Point(this.points[i].x, this.points[i].y);
	}
	return figure;
};
Segment.prototype.barycenter = function() {
	var x = (this.points[0].x + this.points[1].x) / 2.0;
	var y = (this.points[0].y + this.points[1].y) / 2.0;
	return new Point(x, y);
};
Segment.prototype.draw = function(context) {
	context.save();
	context.beginPath();
	this.setProps(context);
	context.moveTo(this.points[0].x, this.points[0].y);
	context.lineTo(this.points[1].x, this.points[1].y);
	if (this.stroke == true) {
		context.stroke();
	}
	context.restore();
};
function distance(pointA, pointB) {
	var a = pointB.x - pointA.x
	var b = pointB.y - pointA.y;
	return Math.sqrt(a * a + b * b);
};
            

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *